Перейти до основного вмісту

Чому травмована людина робить самодеструктивні речі?

Чому травмована людина робить самодеструктивні речі?

✍️ Самодеструктивні речі — це ті речі, за допомогою яких людина завдає собі фізичної або психологічної шкоди і які можуть негативно вплинути на її здоров'я або піддати небезпеці її життя. До них відносяться самосаботаж, небезпечні види діяльності, не дозволення собі щастя, тривале почуття провини, усі види залежності, проміскуїтет, селфхарм та інші.

У минулому дописі з циклу про травму ми розповіли про три її компоненти. Відповідь на питання, чому травмована людина робить самодеструктивні речі, ми можемо отримати з розуміння системи самовідчуття. 🪴

✔️Система самовідчуття — це усвідомлення і сприйняття людиною себе, її внутрішнє відчуття, що вона є, живе в цьому світі та має своє місце. Травмуюча подія може знищити цю систему, тоді в людини може з'явитися відчуття, що вона взагалі не живе, її не існує. Ця віддаленість від оточуючого світу, себе і своїх справжніх переживань (дисоціація) захищає її від уявної небезпеки, зайвої чутливості і надмірного болю.

❕Для того, щоб повернути відчуття себе і свого життя, людина повинна пригадати і знову пережити свій минулий травматичний досвід. Але це дуже важко і боляче зробити, тому вона обирає самодеструктивні речі, які дають можливість на деякий час справитися зі своєю дисоціацією і знову відчути себе живою та наповненою.

❓Як саме це відбувається?

Коли людина робить самодеструктивні речі, в її організмі виділяється велика кількість ендорфінів. Вони включаються в роботу не лише через участь в улюбленій діяльності, але й під час отримання фізичного болю або навантаження. Коли за допомогою самодеструктивних речей, які є досить сильними і незвичними для людини, та викликаних ними ендорфінів їй вдається "винирнути" і знову відчути себе живою, у неї з'являється впевненість, що вона здатна контролювати свою ситуацію.

Насправді це лише ілюзія. Самодеструктивні речі не вирішують основну проблему, дають полегшення тільки на короткий час і можуть лише погіршити ситуацію. Допомогти людині з такою проблемою може відновлення почуття безпеки.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Урок-квест "Тест Білборда та кохання в інтернеті"

Для сучасних дітей та підлітків мережа Інтернет  - це не просто віртуальна реальність, а повноцінна частина їхнього життя, де вони навчаються, спілкуються, вибудовують відносини та відчувають себе частиною спільноти. З метою формування у здобувачів освіти уявлення про ризики в Інтернеті, пов’язаних з надсиланням власних відвертих фото та попередження сексуального насильства в цифровому середовищі, практичним психологом Семенюк О.О. було проведено превентивне заняття у формі квесту «Тест Білборда та кохання в інтернеті». Під час заняття учні 7-Б дізналися про секстинг, висловлювали власні думки, виконували цікаві завдання та отримали інформацію про те, як діяти та де шукати допомогу, якщо трапиться небезпечна ситуація. #не_ведусь #stop_sexтинг

7 порад для покращення психічного і фізичного здоров'я

Психічне здоров’я так само важливо, як і фізичне здоров’я. Всі ми стикаємося зі змінами в житті, які можуть поставити під сумнів наше емоційне самопочуття. Що б не відбувалося у вашому житті, ставте своє психічне здоров’я пріоритетом.  🌸 Залишайтеся на зв'язку з родиною та друзями. Підтримка стосунків корисна для вашого психічного здоров’я. Телефонуйте та відвідуйте своїх батьків, дітей чи онуків. Якщо у вас поблизу немає сім’ї чи друзів, приєднайтеся до місцевої громадської активності. 🌸 Дайте собі час пристосуватися до серйозних змін у житті. Це включає не тільки очевидні негативні події, такі як смерть але й «позитивні» події, такі як переїзд. Вони можуть супроводжуватися відчуттям втрати. Сумувати про будь-яку втрату природно і необхідно. 🌸 Поставте цілі та пріоритети Розмежування між тим, що потрібно зробити зараз, і тим, що може почекати, допоможе зменшити почуття тривоги та зосередитися на виконанні завдання. Важливо навчитися, говорити «ні». 🌸 Подумайте про те, щоб заве

Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті

  За даними міжнародного дослідницького проєкту  ESPAD , у 2019 році лише 6,7% опитаних підлітків в Україні не користувались соціальними мережам. Майже 45% підлітків проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно  50% – 4 та більше годин.  Сучасні діти використовують Інтернет для шкільного та позашкільного навчання. За правильного використання мережа привчає до самостійного розв'язання задач, структурування великих потоків інформації, дотримуючись основних правил безпеки. КІБЕРБУЛІНГ ТА ЧАТ-БОТ "КІБЕРПЕС"    Кібербулінг – це цькування із застосуванням цифрових технологій. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах і мобільних телефонах, зокрема через:            поширення брехні чи розміщення фотографій, які компрометують когось у соціальних мережах;           повідомлення чи погрози, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди.    За даними ЮНІСЕФ в Україні,