А ваша дитина просить купити їй Pop it та simple dimple? Ця нова іграшка-антистрес стала популярною після віральних відео у TikTok. То що це таке? І чи справді вона допомагає дітям знизити стрес?
Що воно таке?
Pop it — це силіконова форма з напівсферичними бульбашками. Їх можна «втискати» пальцями і чути приємне плямкання. Принцип роботи такий, як у повітряно-бульбашкової плівки. Тільки от плівка одноразова, а pop-it можна перевернути догори дриґом і почати заново.
Simple dimple майже те саме, що pop it, але менше, а бульбашки необов’язково однакові за розміром.
Обидві забавки бувають найрізноманітніших форм і кольорів.
Звідки популярність?
Згідно з Daily Mail, ажіотаж почали британські та австралійські школярі в TikTok. Весною попит на pop-it став таким високим, що, наприклад, сіднейський магазин «Anime at Abbotsford» продав 92 іграшки за 10 хвилин. А за 8 тижнів — аж 4300 забавок і заробив близько 34 тисячі доларів. Як поділився з газетою власник магазину, Бредлі Меріел, буквально половина школи поблизу могла забігти за забавкою після уроків, а троє продавців ледве давали раду з таким цунамі клієнтів.
Зараз TikTok-відео із гештегом #popit мають понад 3,3 мільярда переглядів.
Подейкують, діти так полюбляють іграшки-антистреси через FOMO (з англійської — fear of missing out) — страх пропустити цікаву подію або можливість. Для школярів важливо «вписуватися» в групу однолітків, тому бажання встигати за трендами — необхідність.
7-річний Павлик умовив батьків купити pop-it і пояснює це так: «Ну, я дивився TikTok, усі ним гралися, і мене давила жаба — захотів собі теж.»
Відволікання чи психологічна необхідність?
Коли йдеться про іграшки-антистреси, варто пам’ятати, що вони не з’явилися вчора. Ручка, якою клацають під час телефонної розмови, або м’ячик, що його підкидають вгору, щоб «краще думалося» — усе це своєрідні антистреси, котрі по-схожому з pop-it і simple-dimple впливають на наш мозок.
Як саме? Будь-яке відволікання, або фіджетинг із англійської, на іграшки-антистреси, пов’язане з роботою гіпоталамуса — частини мозку, яка контролює багато фізичних процесів, як-от апетит, пробудження, загальну активність. Ми усі відволікаємося, навіть якщо несвідомо. Приміром, совання на стільці — це також різновид фіджетингу.
Учені вважають, що відволікання — це своєрідний механізм, котрий допомагає регулювати збудженість організму. Так, воно підвищує або знижує рівень концентрації уваги залежно від обставин: якщо стрес — заспокоює нас, а якщо треба зосередитися та працювати — додає енергії. Психологи кажуть, що завдяки фіджетингу люди підлаштовують середовища, у яких перебувають, під власні потреби. Уявімо клас із 25 дітей: комусь комфортно навчатися у повній тиші, а хтось краще виконує завдання, коли навколо гамір. Звідси суперсили pop-it і simple-dimple: інколи ці іграшки дозволяють абстрагуватися від подразників, а часом навпаки — додають необхідної атмосфери заклопотаності.
У одній статті простежили зв’язок між відволіканням і уважністю студентів під час лекцій. Виявилося, що від фіджетингу більше користі, ніж шкоди. По-перше, він може слугувати «розумовою розрядкою». Це добре, бо коли йдеться про завдання, які потребують тривалої сфокусованості, то мікроперерви — короткі перемикання з однієї активності на іншу — допомагають зберігати пильність довше.
По-друге, із відволіканням зростає фізична збудженість. Подейкують, якщо постійно фіджетити під час сидіння за столом чи партою, можна витратити на 54 % більше енергії, ніж коли сидиш нерухомо. Тобто «повтискаєш» бульбашки на pop-it, покатаєшся на стільці — і можна пробудитися, як від ковтка кави, ще й трохи калорій спалити. Водночас цікаво, що помірне відволікання сприяє кращому запам’ятовуванню матеріалів, але тут важливо зберігати баланс: якщо фіджетингу забагато, тримати інформацію в голові стає складніше.
Коли дослідниці опитали дітей, батьків і вчителів про причини відволікання, отримали такі відповіді: 89 % респондентів сказали, що фіджетинг допомагає краще виконувати розумові завдання; 86 % — що це засіб боротьби з нудьгою; 79 % зазначили, що відволікання допомагає керувати емоціями. 71 % — що така поведінка характерна для контрольованих середовищ, як-от школа. А ще 50 % асоціюють фіджетинг із потребою позбутися надлишку енергії.
Самі діти кажуть, що pop it i simple dimple заспокоюють їх після виснажливих занять у школі. 9-річний Андрійко з Тернопілля ділиться: «Це класна іграшка, яка мене заспокоює. Pop it мені приносить радість, бо забирає стрес від школи.»
Підсумуємо: відволікання може бути корисним, адже часом забезпечує «розумову розрядку», стимулює фізичну збудженість і зменшує рівень стресу. Водночас варто зберігати баланс, бо надмір може шкодити запам’ятовуванню. Також потрібно враховувати різні стилі роботи дітей: хтось любить тишу, а хтось гамір. Тож доцільно обирати іграшки-антистреси без надто помітного запаху або звуку.
Як використовувати pop it і simple simple для навчання?
Переходимо від теорії до практики. Розповідаємо, як перетворити трендову іграшку на засіб навчання.
- Попросіть дітей написати літери алфавіту на бульбашках pop it. Під час занять із української або іноземних мов називайте літеру, а учні мають натискати на правильну бульбашку. Щоб ускладнити завдання, можна називати склади або навіть слова.
- Моделюйте за допомогою pop-it. Наприклад, «витисніть» будову молекули води — інтерактивно та зрозуміло.
- Навчайте додавати. Вам знадобиться pop-it і два кубики-рубики. Попросіть дітей підкинути кубики, а на pop-it «витиснути» суму або різницю чисел на них.
- Для роботи в парах. Сховайте невеликий предмет під бульбашки pop it і скажіть одному з учнів розташування предмету. Цей учень має пояснити партнеру, де знайти предмет. Вправа підходить для вивчення напрямів руху в іноземних мовах.
- Ідея для розігріву перед основною частиною уроку: поділіть учнів на пари (у кожного має бути pop it). Діти по черзі втискають скільки завгодно бульбашок, але обов’язково в одному ряді. Хто втискає останню бульбашку — програє.
Коментарі
Дописати коментар