Перейти до основного вмісту

Pop it та simple dimple: що це таке і чому діти просять це купити?

 

Автор тексту: Ангеліна Грицей

А ваша дитина просить купити їй Pop it та simple dimple? Ця нова іграшка-антистрес стала популярною після віральних відео у TikTok. То що це таке? І чи справді вона допомагає дітям знизити стрес?

Що воно таке?

Pop it — це силіконова форма з напівсферичними бульбашками. Їх можна «втискати» пальцями і чути приємне плямкання. Принцип роботи такий, як у повітряно-бульбашкової плівки. Тільки от плівка одноразова, а pop-it можна перевернути догори дриґом і почати заново.

Simple dimple майже те саме, що pop it, але менше, а бульбашки необов’язково однакові за розміром.

Обидві забавки бувають найрізноманітніших форм і кольорів.

Звідки популярність?

Згідно з Daily Mail, ажіотаж почали британські та австралійські школярі в TikTok. Весною попит на pop-it став таким високим, що, наприклад, сіднейський магазин «Anime at Abbotsford» продав 92 іграшки за 10 хвилин. А за 8 тижнів — аж 4300 забавок і заробив близько 34 тисячі доларів. Як поділився з газетою власник магазину, Бредлі Меріел, буквально половина школи поблизу могла забігти за забавкою після уроків, а троє продавців ледве давали раду з таким цунамі клієнтів.

Зараз TikTok-відео із гештегом #popit мають понад 3,3 мільярда переглядів.

Подейкують, діти так полюбляють іграшки-антистреси через FOMO (з англійської — fear of missing out) — страх пропустити цікаву подію або можливість. Для школярів важливо «вписуватися» в групу однолітків, тому бажання встигати за трендами — необхідність.

7-річний Павлик умовив батьків купити pop-it і пояснює це так: «Ну, я дивився TikTok, усі ним гралися, і мене давила жаба — захотів собі теж.»

Відволікання чи психологічна необхідність?

Коли йдеться про іграшки-антистреси, варто пам’ятати, що вони не з’явилися вчора. Ручка, якою клацають під час телефонної розмови, або м’ячик, що його підкидають вгору, щоб «краще думалося» — усе це своєрідні антистреси, котрі по-схожому з pop-it і simple-dimple впливають на наш мозок.

Як саме? Будь-яке відволікання, або фіджетинг із англійської, на іграшки-антистреси, пов’язане з роботою гіпоталамуса — частини мозку, яка контролює багато фізичних процесів, як-от апетит, пробудження, загальну активність. Ми усі відволікаємося, навіть якщо несвідомо. Приміром, совання на стільці — це також різновид фіджетингу.

Учені вважають, що відволікання — це своєрідний механізм, котрий допомагає регулювати збудженість організму. Так, воно підвищує або знижує рівень концентрації уваги залежно від обставин: якщо стрес — заспокоює нас, а якщо треба зосередитися та працювати — додає енергії. Психологи кажуть, що завдяки фіджетингу люди підлаштовують середовища, у яких перебувають, під власні потреби. Уявімо клас із 25 дітей: комусь комфортно навчатися у повній тиші, а хтось краще виконує завдання, коли навколо гамір. Звідси суперсили pop-it і simple-dimple: інколи ці іграшки дозволяють абстрагуватися від подразників, а часом навпаки — додають необхідної атмосфери заклопотаності.

У одній статті простежили зв’язок між відволіканням і уважністю студентів під час лекцій. Виявилося, що від фіджетингу більше користі, ніж шкоди. По-перше, він може слугувати «розумовою розрядкою». Це добре, бо коли йдеться про завдання, які потребують тривалої сфокусованості, то мікроперерви — короткі перемикання з однієї активності на іншу — допомагають зберігати пильність довше.

По-друге, із відволіканням зростає фізична збудженість. Подейкують, якщо постійно фіджетити під час сидіння за столом чи партою, можна витратити на 54 % більше енергії, ніж коли сидиш нерухомо. Тобто «повтискаєш» бульбашки на pop-it, покатаєшся на стільці — і можна пробудитися, як від ковтка кави, ще й трохи калорій спалити. Водночас цікаво, що помірне відволікання сприяє кращому запам’ятовуванню матеріалів, але тут важливо зберігати баланс: якщо фіджетингу забагато, тримати інформацію в голові стає складніше.

Коли дослідниці опитали дітей, батьків і вчителів про причини відволікання, отримали такі відповіді: 89 % респондентів сказали, що фіджетинг допомагає краще виконувати розумові завдання; 86 % — що це засіб боротьби з нудьгою; 79 % зазначили, що відволікання допомагає керувати емоціями. 71 % — що така поведінка характерна для контрольованих середовищ, як-от школа. А ще 50 % асоціюють фіджетинг із потребою позбутися надлишку енергії.

Самі діти кажуть, що pop it i simple dimple заспокоюють їх після виснажливих занять у школі. 9-річний Андрійко з Тернопілля ділиться: «Це класна іграшка, яка мене заспокоює. Pop it мені приносить радість, бо забирає стрес від школи.»

Підсумуємо: відволікання може бути корисним, адже часом забезпечує «розумову розрядку», стимулює фізичну збудженість і зменшує рівень стресу. Водночас варто зберігати баланс, бо надмір може шкодити запам’ятовуванню. Також потрібно враховувати різні стилі роботи дітей: хтось любить тишу, а хтось гамір. Тож доцільно обирати іграшки-антистреси без надто помітного запаху або звуку.

Як використовувати pop it і simple simple для навчання?

Переходимо від теорії до практики. Розповідаємо, як перетворити трендову іграшку на засіб навчання.

  1. Попросіть дітей написати літери алфавіту на бульбашках pop it. Під час занять із української або іноземних мов називайте літеру, а учні мають натискати на правильну бульбашку. Щоб ускладнити завдання, можна називати склади або навіть слова.
  2. Моделюйте за допомогою pop-it. Наприклад, «витисніть» будову молекули води — інтерактивно та зрозуміло.
  3. Навчайте додавати. Вам знадобиться pop-it і два кубики-рубики. Попросіть дітей підкинути кубики, а на pop-it «витиснути» суму або різницю чисел на них.
  4. Для роботи в парах. Сховайте невеликий предмет під бульбашки pop it і скажіть одному з учнів розташування предмету. Цей учень має пояснити партнеру, де знайти предмет. Вправа підходить для вивчення напрямів руху в іноземних мовах.
  5. Ідея для розігріву перед основною частиною уроку: поділіть учнів на пари (у кожного має бути pop it). Діти по черзі втискають скільки завгодно бульбашок, але обов’язково в одному ряді. Хто втискає останню бульбашку — програє.

Автор: Освіторія

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Урок-квест "Тест Білборда та кохання в інтернеті"

Для сучасних дітей та підлітків мережа Інтернет  - це не просто віртуальна реальність, а повноцінна частина їхнього життя, де вони навчаються, спілкуються, вибудовують відносини та відчувають себе частиною спільноти. З метою формування у здобувачів освіти уявлення про ризики в Інтернеті, пов’язаних з надсиланням власних відвертих фото та попередження сексуального насильства в цифровому середовищі, практичним психологом Семенюк О.О. було проведено превентивне заняття у формі квесту «Тест Білборда та кохання в інтернеті». Під час заняття учні 7-Б дізналися про секстинг, висловлювали власні думки, виконували цікаві завдання та отримали інформацію про те, як діяти та де шукати допомогу, якщо трапиться небезпечна ситуація. #не_ведусь #stop_sexтинг

7 порад для покращення психічного і фізичного здоров'я

Психічне здоров’я так само важливо, як і фізичне здоров’я. Всі ми стикаємося зі змінами в житті, які можуть поставити під сумнів наше емоційне самопочуття. Що б не відбувалося у вашому житті, ставте своє психічне здоров’я пріоритетом.  🌸 Залишайтеся на зв'язку з родиною та друзями. Підтримка стосунків корисна для вашого психічного здоров’я. Телефонуйте та відвідуйте своїх батьків, дітей чи онуків. Якщо у вас поблизу немає сім’ї чи друзів, приєднайтеся до місцевої громадської активності. 🌸 Дайте собі час пристосуватися до серйозних змін у житті. Це включає не тільки очевидні негативні події, такі як смерть але й «позитивні» події, такі як переїзд. Вони можуть супроводжуватися відчуттям втрати. Сумувати про будь-яку втрату природно і необхідно. 🌸 Поставте цілі та пріоритети Розмежування між тим, що потрібно зробити зараз, і тим, що може почекати, допоможе зменшити почуття тривоги та зосередитися на виконанні завдання. Важливо навчитися, говорити «ні». 🌸 Подумайте про те, щоб заве

Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті

  За даними міжнародного дослідницького проєкту  ESPAD , у 2019 році лише 6,7% опитаних підлітків в Україні не користувались соціальними мережам. Майже 45% підлітків проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно  50% – 4 та більше годин.  Сучасні діти використовують Інтернет для шкільного та позашкільного навчання. За правильного використання мережа привчає до самостійного розв'язання задач, структурування великих потоків інформації, дотримуючись основних правил безпеки. КІБЕРБУЛІНГ ТА ЧАТ-БОТ "КІБЕРПЕС"    Кібербулінг – це цькування із застосуванням цифрових технологій. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах і мобільних телефонах, зокрема через:            поширення брехні чи розміщення фотографій, які компрометують когось у соціальних мережах;           повідомлення чи погрози, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди.    За даними ЮНІСЕФ в Україні,