Перейти до основного вмісту

Батькам про роботу психолога

 Гуляючи шкільними коридорами ви, мабуть, часто бачили невеличкий кабінетик, на якому висить табличка «Психолог». Хто ж це за людина така? Для чого вона є в навчальному закладі і чому до неї немає черги, як в американських молодіжних кінострічках? Зараз я вам трішки розповім.

Для чого існує в школі психолог?

Щоб знайти відповіді на усі ці питання, варто визначити кілька понять, які варто розуміти на самому початку:

Будь-яка особа, що звертається за допомогою до спеціаліста допомагаючих професій, називається клієнтом. У випадку зі шкільним психологом, клієнти – це учні, вчителі, адміністрація, батьки та родини учнів.

Психолог – спеціаліст, основною задачею якого є визначення потреб клієнта, проведення тестувань та опитувань, консультування і за необхідністю – подальше скеровування до фахівця, який має повноваження працювати з конкретними проблемами. Наприклад, психіатр чи психотерапевт. Також психолог може допомогти у визначенні напрямку психотерапії, в яку варто піти клієнту в залежності від результатів спільної роботи. В залежності від спеціалізації може бути пренатальним, дитячим, сімейним, шкільним, військовим і т.д. Може працювати у парі з психотерапевтом.

Психотерапевт – спеціаліст, який володіє глибинними техніками роботи з клієнтом, орієнтуючись на його попередній досвід, дитинство чи критичність запиту. В залежності від концепції своєї роботи, сфер в яких спеціалізується, технік, які застосовує, може називатись психоаналітиком, позитивістом, гештальтистом, арт-терапевтом, психодраматерапевтом, когнітивно-поведінковим терапевтом та ін. Максимально ефективно досягає результату у партнерстві з психологом чи психіатром.

Психіатр – спеціаліст з медичною освітою, який працює переважно з психічними захворюваннями та розладами, призначає медикаментозне лікування або стаціонар. Може працювати у парі з психотерапевтом, рідше - психологом.

Тепер вже можна і про шкільного психолога поговорити.

  1. Шкільний психолог (ШП) надає екстрену консультативну підтримку учням, вчителям, родинам учнів. Тематика консультацій дуже обширна.
  2. Проводить тестування задля визначення потенційних можливостей учнів та їх зон розвитку.
  3. Організовує та/або проводить навчання у сфері психології та педагогіки для колег.
  4. Консультує учнів щодо їх навчальної траєкторії, орієнтації на позитивний освітній результат.
  5. Викладає спецдисципліни з психології, або тренінгові напрямки, основна мета яких – розвиток когнітивних здібностей, навичок комунікації та різних видів інтелекту.
  6. Консультує вчителів у складних педагогічно-психологічних випадках.
  7. Проводить первинну консультацію абітурієнтів, головна задача якої – допомогти майбутньому учню визначитись, чи підходить йому форма навчання, яку надає школа, чи оптимальний для нього режим, чи справиться він/вона з навантаженням.
  8. Разом з вихователями розробляє та проводить виховні години, основна мета яких – надати підтримку дітям на усіх етапах їх дорослішання.
  9. Разом з вчителями-предметниками розробляє та реалізовує програмні уроки, орієнтуючись на поєднану мету, наприклад, виховну чи корекційну.
  10. За запитом адміністрації навчального закладу, може робити анкетування для зрізу актуальних потреб учасників навчального процесу.
  11. Може мати додаткову спеціалізацію, наприклад, тренерську, психотерапевтичну, медіаторську, коучерську та інші. Від наявності цих кваліфікацій частково залежить комплекс послуг, які можна отримати. 

Чого точно не може робити шкільний психолог:

  1. Займатись сімейною психотерапією;
  2. Працювати з дитячими залежностями;
  3. Рекомендувати чи призначати медичні препарати;
  4. Працювати з дитиною без письмової згоди батьків, за запитом колег чи сторонніх осіб;
  5. Займатись пропагандистською діяльністю.

    Звертатись до психолога у школі ще не стало популярним. Ще з 90-их не до кінця викорінились думки, що ШП працюють лише з дітьми з неблагополучних родин, з тими, хто проявляє девіантну поведінку і «хворими на голову». А ще, від дорослих можна почути фрази на кшталт «Я що, псих, щоб до психолога звертатись?». Через це дуже важко виховувати культуру психічного здоров’я та займатись психогігієною із школярами. Тішить те, що все більше молоді знають про те, що ШП – це людина, головна задача якої – допомогти, підтримати, направити та скоригувати під час особистісного розвитку. З активним введенням дистанційного навчання, онлайн-консультації ШП також перебазувались і набувать все більшого розповсюдження, адже підлітку стало спокійніше щодо конфіденційності такого роду зустрічей. 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті

  За даними міжнародного дослідницького проєкту  ESPAD , у 2019 році лише 6,7% опитаних підлітків в Україні не користувались соціальними мережам. Майже 45% підлітків проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно  50% – 4 та більше годин.  Сучасні діти використовують Інтернет для шкільного та позашкільного навчання. За правильного використання мережа привчає до самостійного розв'язання задач, структурування великих потоків інформації, дотримуючись основних правил безпеки. КІБЕРБУЛІНГ ТА ЧАТ-БОТ "КІБЕРПЕС"    Кібербулінг – це цькування із застосуванням цифрових технологій. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах і мобільних телефонах, зокрема через:            поширення брехні чи розміщення фотографій, які компрометують когось у соціальних мережах;           повідомлення чи погрози, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди.    За даними ЮНІСЕФ в Україні,

Сміх – як ліки, сміх – краще ліків

  Сміх – це чудовий подарунок людям від Матінки-природи, який вирізняє їх серед інших живих істот. Сміх є одним із механізмів адаптації людини до динамічних змін навколишнього середовища. Його неофіційно вважають показником душевного та фізичного здоров’я людини. Щира посмішка та радісний сміх стають сьогодні такими ж популярними атрибутами здорового способу життя, як заняття спортом, здорове харчування та відмова від тютюну, алкоголю, наркотиків. Більше 2000 років тому Гіппократ в одному зі своїх творів звернув увагу на користь сміху та розглядав його як лікарський засіб. У ХVII ст. лікарі визнавали, що “прибуття в місто паяца дає користі для здоров’я більше, ніж десять навантажених ліками мулів”. Канадський лікар і філософ Вільям Ослер називав сміх музикою життя і радив сміятися щодня не менше 10 хвилин. Оздоровче значення сміху Реальне оздоровче значення сміху підтверджує той факт, що вже з 70-х рр. минулого століття цим питанням активно займаються вчені. Основоположником нау

Психологічна підтримка

Для отримання on-line консультації психолога необхідно заповнити електронну форму.  Відповідь буде відправлена на адресу електронної пошти, яку Ви вкажете. Для заповнення форми натисніть   СЮДИ Онлайн-консультації – початок вирішення Ваших проблем. Тут Ви можеш отримати професійну допомогу від психола без осуду й непотрібних порад. Якщо Вас щось турбує, неважливо що, або ж просто потребуєте підтримки – пишіть.  ❗️ Якщо тобі потрібна допомога і ти хочеш поговорити - НЕ МОВЧИ. Безкоштовно і конфіденційно  ❗️